Automobilio kondicionierius užtikrina komfortišką temperatūrą salone. Norint išlaikyti jo efektyvumą, svarbu prižiūrėti sistemą, laiku pastebėti gedimų požymius ir atlikti profilaktiką.

Naudojimo pagrindai
- Tinkamas nustatymas: nevėsinkite salono per daug (apie 4–6 °C žemesnė nei lauko), kad sumažintumėte apkrovą ir nekenktumėte sveikatai.
- Oro srautas: nukreipkite jį ne tiesiai į keleivius, o aukštyn ar link stiklo.
- Reguliarus įjungimas: net žiemą retkarčiais įjunkite kondicionierių, kad kompresorius būtų tinkamai tepamas.
Į ką atkreipti dėmesį
- Neįprasti garsai: cypimas, ūžimas ar barškėjimas gali rodyti kompresoriaus ar ventiliatoriaus guolių problemas.
- Prastas aušinimas: dažniausiai trūksta šaltnešio (freono) arba sutrikęs kompresoriaus darbas.
- Nemalonus kvapas: gali lemti ortakiuose susikaupusios bakterijos ar pelėsis.
- Didesnės degalų sąnaudos: rodo galimai per didelę kompresoriaus apkrovą ar sistemos neefektyvumą.
Dažniausi gedimai
- Freono nuotėkis: aušinimo efektyvumas krinta, kompresorius dažniau įsijungia.
- Kompresoriaus gedimai: atsiranda barškėjimas, aušinimas gali visai dingti.
- Užsikimšęs salono filtras: silpnas oro srautas, nemalonus kvapas, perteklinė drėgmė.
- Elektros instaliacijos bėdos: perdegę saugikliai, prasti kontaktai, sugedę ventiliatoriaus rezistoriai.
Priežiūra
- Reguliari diagnostika: bent kartą per metus patikrinkite sandarumą ir šaltnešio lygį.
- Salono filtro keitimas: vadovaukitės gamintojo rekomendacijomis (paprastai – kasmet).
- Ortakių dezinfekcija: reikalinga norint pašalinti bakterijas bei pelėsį.
- Šaltnešio papildymas: būtinas esant trūkumui; tuo pačiu tvarkomi nuotėkiai.
- Nuolatinis naudojimas: trumpas įjungimas žiemą apsaugo sistemą nuo džiūvimo.

Kaip atliekami kondicionieriaus remonto darbai
- Diagnostika
Meistras patikrina sistemos slėgį, nustato šaltnešio kiekį, apžiūri galimus nuotėkio taškus. Taip pat prijungiama diagnostinė įranga, kad patikrintų elektrinę sistemos dalį (jungiklius, sensorius, ventiliatoriaus veikimą ir pan.). - Sistemos ištuštinimas
Surinkamas likęs šaltnešis, kad būtų galima saugiai tikrinti ir taisyti sistemos komponentus. - Sandarumo tikrinimas užpildant azotu
- Užpildymas azotu: į tuščią sistemą įleidžiamas tam tikras slėgis azoto dujų.
- Muilo tirpalo naudojimas: vamzdeliai, jungtys bei jungiamosios detalės apipurškiamos specialiu muilo ir vandens mišiniu. Jei kur nors yra įtrūkimas ar pažeidimas, azoto dujos išstumdamos orą sudarys burbuliukus, taip išryškindamos nuotėkio vietą.
- Gedimo vietos nustatymas
Radus pažeistas vietas, meistras atidžiai patikrina jungtis, kondensatorių, kompresorių bei kitus komponentus, kad įvertintų remontui reikalingus darbus. - Pažeistų dalių remontas / keitimas
Keičiamos susidėvėjusios tarpinės, guoliai, vamzdeliai, kondensatorius (radiatorius) ar pats kompresorius, jei jis sugadintas. Prireikus atliekamas suvirinimas ar kitoks sandarinimas. - Surinkimas ir vakuumavimas
Baigus remontą, sistema sandariai uždaroma ir iš jos vakuuminiu būdu pašalinamas likęs oras bei drėgmė. - Pripildymas
Užpildoma gamintojo numatytu kiekiu šaltnešio (freono) bei tepalo, reikalingo kompresoriui. - Galutinis patikrinimas
Paleidžiama sistema, tikrinamas vėsinimo efektyvumas, stebimas slėgis, klausomasi, ar nėra pašalinių garsų.
Tinkamai prižiūrimas ir laiku remontuojamas kondicionierius veikia patikimai, užtikrina malonią salono temperatūrą, nenaudoja degalų pertekliaus bei išlaiko komfortą įvairiomis oro sąlygomis.
