Sumontavus autopilotą AP900C į Toyota Avensis 2010m bandysim apžvelgti trumpai autopiloto AP-900 serijos modelį, kuo skiriasi nuo pirmtakų AP800, AP500.
Visų pirma autopiloto centrinis blokas AP-900 su Drive-By-Wire (DBW) technologija yra skirtas naujesniems automobiliams, kuriuose akceleratorius ir vožtuvai reguliuojami per ECU (Engine Control Unit). Yra galimybė jungti per CAN – Bus magistralę (t.y. prieš tai buvę autopilotai šio privalumo neturėjo.)
AP-900 įžvelgiami privalumai:
- Sumažėjąs nuovargis, padidėjęs komfortas
- Sumažėjusios kuro sąnaudos
- Padeda išvengti netyčinio greičio kitimo (pvz. važiuojant į kalną ar nuo jo)
- Paprasta naudotis
- Turi greičio ribotuvą
- Turi savo mokymosi technologiją
- Turi Drive-By-Wire technologiją
“Drive-by-Wire” koncepcijos principas labai paprastas – pakeisti automobilio mechanines jungtis elektroninėmis.
Į pilną komplekto kainą įeina:
2. Valdymo rankenėlė CM-35
3. Papildoma jungtis prie akceleratoriaus pedalo (ji yra universali)
4. Priklausomai nuo automobilio pavarų dėžės (mechaninė ar automatinė) ir ar turi CAN jungtį ar ne. Jei ne CAN ir mechaninė pavarų dėžė tuomet gali prireikti ir sankabos daviklio.
arba
Kaip veikia autopiloto įranga?
Autopilotą galima aktyvuoti viršijus 50km/h greitį. Palenkus rankenėlę į save įsijungia autopilotas, antrą kartą palenkus jis išsijungs. Jis padeda palaikyti pastovų greitį, jeigu norisi padidinti greitį užtenka palenkti rankenėlę aukštyn ir iš lėto pajusite savo transporto priemonės pagreitėjimą (vienu paspaudimu greitis padidėja ~1km/h). Analogiškai lenkiant rankenėlę į apačia greitis mažėja.
Labai paprastas pedalų apmokymas, bei priprogramavimas. Naudojamas sankabos, bei stabdžio pedalas, ir CM-35 rankenėlę paspaudimai. Tačiau jums mažiausiai dėl to reikės sukti galvą, nes viską atliks sumontavę autoelektrikai, nebent norisi naudotis greičio ribotuvo funkcija, kuo pagrinde ir pasižymi šis modelis AP-900 nuo prieš tai buvusių pirmtakų.
Greičio ribotuvo naudojimas
Vos pora stabdžio pedalo paspaudimų bei rankenėlę palenkimų ir jūs išsirenkant norimą greičio ribotuvo funkciją, bei ribojimą greitį. Greičio ribotuvas turi keletą funkcijų:
- Galima aktyvuoti ribotuvą, kuris neleis viršyti greičio. Ribojimo greičio ribos yra 80 km/h – 150 km/h.
- Yra perspėjimo funkcija. Tuomet greičio ribotuvas perspės garsiniu signalu viršijus greitį, bet leis jį viršyti. Perspėjimo greičio ribos yra tos pačios kaip ir ribojimo.
- Na ir galima šias abi funkcijas išjungti.
Atminties funkcijos
Taipogi yra net 2 “Memory” mygtukai. Važiuojant vienu greičiu ir paspaudus kartą vieną iš dviejų “Memory” mygtukų , jis įsidėmi tą greitį. Pakeitus greitį ir norint vėl sugrįžti į prieš tai buvusį, jūs galite paspausti vėl tą patį “Memory” mygtuką ir jis grįš į įsidėmėtą greitį. Tai tikrai patogu, paprasta, bei malonu naudotis šia autopiloto sistema.
Apibendrinimas
Apžvelgus viską AP-900 / AP900C modelio serija yra universali, ir galima pritaikyti beveik visiems automobiliams, tiek su mechanine, tiek su automatine pavarų dėže. Automobiliams turintiems CAN sistemą yra skirtas modelis AP900C, šio modelio su C raide išskirtinumas, kad jis turi greičio ribotuvą.
“LiteOn” autopiloto įrangos distributorius Lietuvoje – UAB „Kraitis“. Tarp atstovaujamų ženklų UAB „Kraitis“ taip pat yra NSSC ® DRL žibintų ir „Steel-Mate“ parkavimo sistemų oficialus atstovas Lietuvoje. Įmonė taip pat valdo automobilių komforto įrangos ir aksesuarų elektroninę parduotuvę autokraitis.lt